راهنمای خرید کارتخوان در اراک

راهنمای خرید کارتخوان در اراک

کارتخوان یا دستگاه پوز ، یکی از نیازهای اساسی مشاغل خرد و کلان برای خرید و پرداخت هزینه ها است . کلمه پوز (POS) مخفف اصطلاح انگلیسی point of sale به معنی نقطه فروش است.
این دستگاه ها انواع مختلفی دارندولی بطور کلی به دو دسته ثابت و تقسیم می شنوند .
دستگاه های پوز به دلیل توانایی که در خواندن اطلاعات کارت های اعتباری یا عابر بانک ها دارند به عنوان یک ترمینال برای پرداختهای غیرنقدی در نظر شده و با عنوان دستگاه کارتخوان نیز شناخته می شوند.

ما دراین مقاله سعی داریم راهنمای خرید کارتخوان در اراک را برای شما به اشتراک بگذاریم

تاریخچه دستگاه های پوز یا کارتخوان

اولین سیستم های پوز، زمانی ظهور کردند که کسب و کارهای آمریکایی از مبادلات پایاپای به پول نقد تبدیل شدند. بازرگانان به راهی برای ثبت معاملات در دفاتر حسابداری و همچنین ایمن نگه داشتن پول خود نیاز داشتند .
Azel C. Hough راهی برای ترکیب این نیازهای مختلف در یک دستگاه پیدا کرد.
برای سیستم پوز ،اولین باری بود که از اصطلاح “صندوق نقدی” استفاده شد . این اصطلاح توسط جیمز جی ریتی صاحب یک سالن در دیتون اوهایو ابداع شد که از سرقت پول توسط مشتریان ناراضی بود . بنابراین او ماشینی برای شمارش و ذخیره پولی که به کسب و کارش وارد میشد، ایجاد کرد.
این دستگاه شبیه یک صندوق پول مدرن کار می کرد و شامل کلیدهایی برای وارد کردن مبلغ کم یا سکه و مجموعه دیگری از کلیدها برای مقادیر دلاری بین ۱ تا ۹ دلار داشت.
این دستگاه معاملات فردی و همچنین کل فروش را نگهداری می کرد.
تقریباً ۱۰۰ سال بعد و در دهه ۱۹۷۰ میلادی تعریف جدیدی از پوز پدید آمد در آن زمان صندوق های پول الکترونیکی وارد صحنه شده بودند ، اما محدود بوده و تا حد زیادی مستقل از یکدیگر کار می کردند . بنابراین در صورت استفاده از آنها در فروشگاه های بزرگ باید مجموعه هر ثبت به صورت دستی اضافه می شد.
در سال ۱۹۷۳، IBM یک سیستم پوز واقعی را معرفی کرد که توانایی کنترل حداکثر ۱۲۸ صندوق فروشگاهی را داشت. این یک پیشرفت قابل توجه در فناوری و اولین کاربرد تجاری ارتباطات همتا به همتا و یک شبکه محلی بود.
پس از آن، فناوری های مختلف شروع به کار کردند. مک دونالد اولین سیستم پوز و صندوق های پولی را معرفی کرد که توسط یک ریزپردازنده کنترل می شدند.
این پوز ها کار را برای صندوقدار راحت تر کرد، زیرا پردازش یک سفارش، سریع و آسان بود و با نمایش هر کالا در هنگام سفارش به مشتری نیز کمک می کرد.
این پوزها همچنین به مک دونالد این امکان را می داد که غذا را سریع تر برای مشتریان آماده کند، زیرا صندوقدار می توانست پس از انجام سفارش دکمه ای را فشار دهد که قبض را به آشپزخانه می فرستاد .
در سال ۱۹۸۶، Gene Masher یک رابط صفحه نمایش لمسی برای سیستم پوز تولید کرد. ۶ سال بعد مارتین گودوین و باب هنری با ایجاد نرمافزار پوز که بر روی سیستم عامل ویندوز اجرا می شد این فناوری را وارد عصر مدرن کردند.
در طول دهه ۹۰ این فناوری رشد کرد و شتاب گرفت تا بارونق رایانه و اینترنت همراه شود.
در سال ۲۰۰۰ میلادی ، فناوری ابری به سوق دادن سیستمهای پوز به تکامل بعدی خود کمک کرد که این مسئله به دلایل مختلفی در کاهش هزینه های این فناوری موثر بود.
کد های مربوط به فروش و اطلاعات مشتری در فضای ابری ذخیره میشود که نیاز به یک سرور در محل و همچنین هزینه ها را کاهش می دهد.
‏پوزهای مبتنی برفضای ابری از راه های دیگر نیز در هزینه های سخت افزاری صرفه جویی می کند . از آنجایی که می توان از آن توسط دستگاه های تلفن همراه استفاده نمود هزینههای اولیه کمتری دارد.
امروزه کسب و کارهای زیادی به دلیل صرفه جویی در هزینه ها و همچنین به دلیل انعطاف در پرداخت ، به سیستمهای پوز ابری و تلفن همراه روی آورده اند.

اینجا را هم بخوانید  فروش کارتخوان ثابت در اراک

چه کارهایی با دستگاه پوز قابل انجام است؟

علاوه بر نقل و انتقالات پول در هنگام خرید و فروش و ارائه خدمات، با استفاده از دستگاه های پوز سیار می توان برای سیم کارت تلفن همراه خود شارژ خریداری نمود و موجودی حساب بانکی خود را پرینت گرفت. علاوه بر آن می توان تمام قبوض را با این دستگاه ها پرداخت نمود. بنابراین برای بسیاری از کارها نیاز به مراجعه حضوری به شعبه های بانک نمی باشد.
استفاده از دستگاه های پوز بسیار آسان بوده و این دستگاه ها به دلیل وزن سبکی که دارند به راحتی قابل حمل و نقل می باشند.

دستگاه کارتخوان سیار چیست؟

دستگاه پوز سیار نوعی کارتخوان است که از طریق اینترنت و سیم کارت به سیستم های بانکی متصل می شود . این دستگاه ها به دلیل نیاز نداشتن به کابل اتصال برای مشاغلی که جای ثابتی نداشته و برای خرید و فروش نیاز به جابجایی کارت خوان می باشد، مناسب هستند.
چنانچه داری سرویس پرداخت در محل یا فروش سیار هستید ، کارتخوان سیار مناسب شماست.

انواع دستگاه های کارتخوان سیار کدامند؟

دستگاه پوز بی سیم LAN
برای آنکه این گونه دستگاه های کارت خوان به سرور های بانک متصل شوند نیاز به سیم کشی نبوده و از طریق کارت شبکه انتقال داده ها صورت می پذیرد.

دستگاه کارتخوان GPRS
استفاده از این دستگاه ها بسیار ساده بوده و برای متصل شدن به سرورهای بانک از اینترنت استفاده میکنند که اینترنت از طریق دیتا های موبایل که با سیم کارت تامین می شود. انجام می گردد.
فرقی نمیکنند سیم کارت شما ، مربوط به کدام اپراتور است ولی بهتر است بررسی کنید در منطقه ای که قرار است دستگاه مورد استفاده قرار بگیرد ، کدام اپراتور آنتن دهی بیشتری دارد .

اینجا را هم بخوانید  فروش کارتخوان در اراک

دستگاه کارتخوان ثابت چیست؟

کارتخوان ثابت اولین کارتخوانهایی بودند که بطور تجاری و وسیع وارد بازار شد .این دیتگاه ها برای کار نیاز به خط تلفن ثابت یا کابل LAN دارند تا بتوانند به شبکه بانکی متصل شه و تراکنش را انجام دهند.
کارتخوان ثابت همانطور که از نامش پیداست قابل جابجایی نیست و لذا برای کسب و کارهایی مناسب است که کارتخوان جای مشخصی داشته و نیازی به جابجایی کارتخوان ندارند .
سرعت تراکنش در این نوع پوز بالاست و قادرند بطور تمام وقت ، در فروشگاه ، کار کرده و تراکنش های زیادی را در طول شبانه روز انجام دهند.
کارتخوان ثابت از اولین کارتخوان هایی است که وارد بازار شد. در کارتخوان ثابت تراکنش ها به وسیله ارتباط از طریق خط تلفن یا کابل اینترنت LAN (سرویس اینترنت) انجام می شود.
بنابراین چنانچه جا و مکان فروشگاهتان ثابت است و نیازی به پرداخت در محل ندارید ، کارتخوان ثابت برای شما مناسب است.
کارتخوان های ثابت اغلب می توانند از برق و باتری استفاده کنند.

قیمت دستگاه کارتخوان

قیمت دستگاه کارتخوان به عوامل مختلفی بستگی دارد :
– آکبند یا کارکرده بودن
– ثابت یا سیار بودن
– امکانات دستگاه
– صفحه رنگی یا سیاه سفید بودن
– طول عمر باتری
– برند سازنده دستگاه
– گارانتی و خدمات پس از فروش

بطور کلی قیمت کارتخوان از حدود 1 میلیون تومان برای مدل هایی مثل کارتخوان S58 شروع می شود و تا چند میلیون خواهد بود.

دستگاه کارتخوان از کجا بخریم ؟

خرید کارتخوان از فروشندگان مجهول ، قطعا مشکلات فراوانی را به دنیال دارد. متاسفانه بسیاری از فروشندگان بازار ، واسطه های چندمی هستند که هیچ تعهدی به خدمات پس از فروش ندارند و در صورت خرابی یا نقص در دستگاه و متوقف شدن پرداخت آنلاین در فروشگاه شما ، روزها باید معطل رفع مشکل یاشید.

این نکات را در نظر داشته باشید :
– کارتخوان را حتما حضوری و از شرکت های ثبت شده و دارای مدرک نمایندگی فروش بخرید.
– حتما فاکتور معتبر با سربرگ رسمی فروشنده شامل ادرس و تلفن های تماس بگیرید.
– بانک ها در ازاء بلاک کردن مبلغی در حساب ، کارتخوان ارائه می دهند که خدمات پس از فروش دارد.
– از فروشنده ای بخرید که دستگاه را بطور مکتوب با تعهدات مشخص ، گارانتی کند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *